PÅSKEVANDRING Palmesøndag.

I fortsættelse af Gudstjenesten i Mariager kirke vandrer vi med Anni Engedal som tur-leder, ad historiske stier ud til Dania med de gule bygninger, som i folkemunde kaldes Nyboder.
Vandringen er på ca. 15 km med pauser hver time og frokost undervejs. Efter vandringen er der suppe og hyggeligt samvær i Munkesalen. Mødested og tid: Mariager kirke d. 14. 4. kl. 10 til gudstjenesten og/ eller til vandringens start kl. 11.30 fra P. Pladsen v. Mariager kirke. Pris: 40 kr. incl. suppe efter vandringen.
OBS: Medbring madpakke og drikkelse, solide sko og tøj efter vejret.

PILGRIMSVANDRING

i Den Hellige Birgittas fodspor

På denne 2 dages vandring 4.-5. maj følger vi hovedsageligt Den Danske Klosterrute på strækningen fra Mariager til Hadsund, hvor vi overnatter. Herfra vandrer vi via Vive videre langs Mariager fjord til Bramslev Bakker, hvorfra vi sejler tilbage til Mariager med fjordbåden Svanen. Undervejs orienteres der om områdets natur og historie, ligesom digte og skriftsteder vil blive indflettet i turlederens fortælling. Mødetid og sted : 4. maj kl. 9.00 ved klosterbygningen i Mariager.
Pris: Kr. 500,- incl. sejltur, overnatn. & forplejning efter 1.dags frokost. Turleder og tilmelding: Anette Klattrup/ abk.21@live.dk / 22176122

BEDEDAGSVANDRING

på Pilgrimmenes dag :

Til vandringen på Pilgrimmenes dag er i år valgt temaet ”Vand”.
Efter højmesse og kirkekaffe i Mariager kirke, guider Erik Hjortshøj fra Munkholm komiteen os derfor ud gennem Munkholm, hvor han vil fortælle om dette anlægs sindrige vandsystem med kilder, skovsøer og å løb, som kan relateres helt tilbage til kloster-tiden. Turen foregår i roligt tempo og er ikke længere, end at alle ”godt gående” kan være med, og vi slutter af med kaffe og kringle i klosterbygningen. Mødested og tid: Mariager kirke , Fredag 17.5. kl. 10.00.
Pris: 25 kr. for vandring, kaffe og kringle..

MORGENSANG

i Mariager kirke d. 18. juni, 16. juli og 13. aug. Kl. 9.00.

I samarbejde med Mariager kirke inviteres til morgensang ovennævnte datoer, hvor en af kirkens præster holder en kort andagt og vi synger nogle af de kendte, dejlige morgensalmer. Herefter inviterer Birgitta- foreningen alle, der har lyst til en lille vandring i roligt tempo i lokal området.

BIRGITTA-RETRÆTE.

På en retræte trækker vi stikket, slukker mobilen, bliver stille og langsomme. Vi lytter til naturen og vores eget hjerte, som ved, hvad der er godt for os. En retræte er en gave til den, der tumler med spørgsmål som: Hvem er jeg, og hvad er meningen med livet.
Med fokus på ‘Den Hellige Birgitta’ – en af kirkehistoriens største kvindeskikkelser – vil vi overveje, hvordan vi lever vores liv i dag. Selvom Birgitta levede i 1300-tallet, kan hun stadig inspirere mennesker i dag i deres åndelige søgen efter meningen med livet. Tid: Fredag d. 14. juni kl. 16 – søndag den 16. juni kl. 14.
Sted: Ådalen Retræte, Gl. Viborgvej 400, 8920 Randers NV , www.aadalenretreate.dk
Pris: Kr. 1600 inkl. vegetarkost og eneværelse m. eget bad og toilet. Retræteleder: Grethe Holmriis, tidl. præst / gholmriis@gmail.com ; tlf. 51838490. Tilmelding senest den 1. juni 2019.

MIDSOMMERVANDRING LANGS MARIAGER FJORD

Med Jørgen Kruse som turguide og fortæller vandrer vi denne aften langs Mariager Fjord, og hører her beretningen om Noas ark blive formidlet på poetisk og humoristisk vis ud fra Johannes Møllehaves tekst. Turen er på ca. 5 km i roligt tempo, og vi afrunder vandringen med sang og hyggeligt samvær omkring bålpladsen i klosterhaven. Tid og sted: Torsdag 20. juni kl. 18.30 fra P-pladsen ved Mariager kirke

Program for 2019

>se program her