Arrangementer 2020

Retræte i Ådalen juni 2020

Stygge Krumpen - ny dato

Coronakrisen er her stadig, og vi ved ikke hvornår, og hvordan det ender. Vi har lidt et alvorligt kontroltab. Vi har alle måttet holde afstand og aflyse arrangementer. Også Birgittaforeningen.
Efter regeringens seneste udmelding har vi valgt også at aflyse aftenen den 28. maj, hvor Marianne Munk skulle have fortalt om klosterliv og reformationstid, og om den bog hun er på vej med om ’Nonnen og Stygge Krumpen’. Men fortvivl ikke.
Vi prøver med en ny dato:
Torsdag d. 3. september kl. 19.00.
BEDEDAGSVANDRING

på ”Pilgrimmenes dag”.

Efter gudstjeneste og kirkekaffe i Mariager kirke vandrer vi ca. 12 km ud ad oldgamle skovstier og langs den smukke fjord til de gule huse på Dania. På tilbageturen vælger vi at gå ad de toppede brosten og gennem Mariagers smukke Munkholm-anlæg med Rosenhaven tilbage til klosteret, hvor vi spiser suppe og har hyggeligt samvær med fællessang.

Dato: 8. maj 2020

Tid: Fra kl. 10.00 i Mariager kirke eller efter gudstjenesten kl. 11.15. Forventer at afrunde Pilgrimmenes dag ca. kl. 17.00.

Mødested: Græsarealet v. kirkens indgang, Klosterstien 12, 9550 Mariager.

Pris: 50 kr. for suppe

OBS: Solidt fodtøj, beklædning efter vejret og medbring mad og drikke til turen undervejs efter behov. Der er også mulighed for at deltage blot på en del af vandringen, f.eks. til madpakkestedet i Hou.

Tilmelding: Ønsker du at deltage i samvær med suppe i klostret efter vandringen, bedes du tilmelde dig senest d. 5.5. til Anni Engedal på
tlf. 6067 4484 eller via mail anniengedal@hotmail.com
PÅSKEVANDRING Palmesøndag.

I fortsættelse af gudstjenesten i Mariager kirke vandrer vi ca. 5 km ud i den forårsklædte natur. Ruten går gennem skov og langs vor smukke fjord og når vi vender tilbage til Klosteret, har vi hyggeligt samvær med kaffe og fællessang. Alle er velkommen, både børn og voksne. Anni Engedal er turguide.

Dato: Søndag d. 5. april 2020.

Tid: Kl. 10.00 i Mariager kirke eller efter gudstjenesten kl. 11.15.

Mødested: Græsarealet v. kirkens indgang, Klosterstien 12, 9550 Mariager.

Pris: 30 kr. for kaffe/te og kage.

OBS: Solidt fodtøj, beklædning efter vejret og medbring mad og drikke efter behov. Tilmelding ikke nødvendig.

Program forår 2020

> Se program her