Pilgrimsherberg "Birgittahuset"

Pilgrimsherberg ”Birgittahuset” er tilgængeligt for overnatning fra april til november.

• Herberget er beliggende ved Klosterkirken og den gamle Birgittinerklosterbygning i Mariager.

• Overnatning koster kr. 75,- pr. person og kan benyttes af pilgrimme/vandrere indenfor ovennævnte periode.

• Herberget er normalt åbent fra kl. 16.00 – 10.00 den følgende dag.

• Der kan på forhånd reserveres plads, og gæsterne udvælger sovepladser i den rækkefølge de ankommer.

• Herberget rummer 8 enkeltsenge, og gæsterne skal selv medbringe sovepose, lagen og hovedpudebetræk.

I juni måned 2013 blev der indrettet toiletrum og baderum, begge dele med varmt vand. Begge rum ligger for enden af herberget ud mod søen. Efterfølgende i 2014 er antallet af senge øget fra 4 til 8, i det overetagen er moderniseret og inddraget til soverum. Der er også installeret en varmepumpe, så der er mulighed for opvarmning.

• Der er køkkenfacaliteter med mulighed for at tilberede et mindre måltid. I byen findes flere gode indkøbsmuligheder og spisesteder.

• Nøgle til Birgittahuset udleveres hos Kaj Ove Steffansen, Kirkegyden 5, Mariager - tlf.23457190. Her træffes der aftale om nøgleudlevering og betaling. Overnatning 75,00kr pr. person.

Forklaring om Birgittasymbolet

Folder om Birgittahuset