Pilgrimsherberg "Birgittahuset"

Pilgrimsherberg ”Birgittahuset” er tilgængeligt for overnatning fra april til november.

• Herberget er beliggende ved Klosterkirken og den gamle Birgittinerklosterbygning i Mariager.

• Overnatning koster kr. 75,- pr. person og kan benyttes af pilgrimme/vandrere indenfor ovennævnte periode.

• Herberget er normalt åbent fra kl. 16.00 – 10.00 den følgende dag.

• Der kan på forhånd reserveres plads, og gæsterne udvælger sovepladser i den rækkefølge de ankommer.

• Herberget rummer 8 enkeltsenge, og gæsterne skal selv medbringe sovepose, lagen og hovedpudebetræk.

I juni måned 2013 blev der indrettet toiletrum og baderum, begge dele med varmt vand. Begge rum ligger for enden af herberget ud mod søen. Efterfølgende i 2014 er antallet af senge øget fra 4 til 8, i det overetagen er moderniseret og inddraget til soverum. Der er også installeret en varmepumpe, så der er mulighed for opvarmning.

• Der er køkkenfacaliteter med mulighed for at tilberede et mindre måltid. I byen findes flere gode indkøbsmuligheder og spisesteder.

• Nøgle til Birgittahuset udleveres på Turistkontoret, Torvet 1, Mariager,
tlf. 70 27 13 77. Her skal der også betales et nøgledepositum på kr. 100,- (Turistkontorets åbningstider: mandag-fredag kl. 10 - 16 og lørdag kl. 10 – 13).
Udenfor kontortid kan man ringe til  tlf 30 66 24 78 - 22 79 45 49 eller 28 12 78 18.

Forklaring om Birgittasymbolet

Folder om Birgittahuset